De term zoekmachine optimalisatie en de afkortingen SEO en SEA zullen vast wel een belletje bij je doen rinkelen. Maar wat is het nou precies en wat kan het opleveren voor jou en je bedrijf? Het doel van zoekmachine optimalisatie is om jouw website zo in te richten dat je hoog in de zoekresultaten van Google of andere zoekmachines komt. Google heeft namelijk een heel systeem dat websites rankt op basis van een aantal factoren. Als je daarop goed scoort zul je hoger komen in de zoekresultaten. En hoger in de zoekresultaten betekent ook meer websitebezoekers, wat weer zal bijdragen aan het behalen van jouw online marketingdoelen. Of dat nou het vergroten van je naamsbekendheid of het binnenhalen van meer conversie is. In deze blog lees je wat zoekmachine optimalisatie precies is en wat het voor jou kan betekenen.
Waar bestaat zoekmachine optimalisatie uit?
Er zijn een aantal dingen die vallen onder de noemer zoekmachine optimalisatie en die dus bijdragen aan een hogere positie in Google. De belangrijkste zijn technische optimalisatie van je website, het schrijven van relevante content voor linkbuilding, lokale SEO, social media en het optimaliseren van je conversie. De belangrijkste hiervan is het schrijven van de relevante content. Je (toekomstige) klanten zoeken op Google en gebruiken daar bepaalde termen voor. Jij moet dus zorgen dat je gevonden wordt op die termen. Hiervoor kun je een zoekwoordenonderzoek doen om te bepalen welke woorden voor jouw website relevant zijn en deze woorden vervolgens terug laten komen in de teksten op je website. Een ander belangrijk aspect is de technische optimalisatie van je website. Hoe gebruiksvriendelijk is je site eigenlijk? En kunnen klanten vinden wat ze zoeken, zonder daar moeite voor te hoeven doen? Je kunt hiervoor het beste de hele structuur van je website onder de loep nemen en bepalen waar er nog aan gesleuteld moet worden.
Hulp inschakelen bij zoekmachine optimalisatie
Het is natuurlijk geen kwestie van één druk op de knop om je website te optimaliseren. Hier gaat veel tijd in zitten en er is ook veel kennis voor vereist. Het is dus verstandig om hiervoor een online marketingbureau als Traffic Today in te schakelen. Die hebben alle benodigde kennis en tools in huis om jou te helpen je website te optimaliseren om zo hoger in de zoekresultaten te komen. Je maakt eenvoudig een afspraak op de website, waar je ook terecht kunt als je nog vragen hebt. Op hun website vind je ook meer informatie over alle ontwikkelingen op het gebied van online marketing en zoekmachine optimalisatie. Zo ben je altijd op de hoogte!